1.Умійте радіти маленьким успіхам своїх учнів і
співпереживати їх невдачам.
2.Ви дуже близька людина для свого учня. Намагайтеся, щоб
він був завжди відкритий для вас. Станьте йому другом і наставником.
3.Не бійтеся зізнатися у своєму незнанні якогось питання.
Разом із учнем перебувайте у постійному пошуку. Допоможіть учневі повірити в
себе, у його успіх. Завдяки цьому він багато що зможе подолати.
4.Не вимагайте на уроці ідеальної дисципліни. Не будьте
авторитарним! Пам’ятайте: урок — це частина життя дитини, яка не повинна бути
скутою і затисненою. Формуйте в учневі особистість — відкриту, захоплену,
розкуту, здатну творити, усебічно розвинену.
5.Прагніть до того, щоб ваші уроки не стали шаблонними,
проведеними за трафаретом. Нехай на уроках здійснюються відкриття, народжуються
істини, підкоряються вершини, тривають пошуки.
6.Кожна зустріч з учителем повинна стати для батьків
корисною і результативною, кожні батьківські збори — озброїти їх новими
знаннями з педагогіки, психології, процесу навчання.
7.Заходьте до класу з посмішкою. Зустрічаючись, зазирніть
кожному в очі, дізнайтеся його настрій і підтримайте, якщо йому сумно.
8.Несіть дітям добру енергію і завжди пам’ятайте, що «учень
— це не ємність, яку необхідно наповнити, а факел, який потрібно запалити».
9.Пам’ятайте: низькі оцінки дуже шкідливі для формування
характеру. Не захоплюйтеся ними. Шукайте можливість знайти шляхи подолання
невдачі.
10.Кожен ваш урок повинен бути нехай маленьким, але кроком
уперед, до пізнавання нового, невідомого.
11.Учень в навчанні завжди повинен долати труднощі — тільки
труднощі розвивають здібності, необхідні для їх подолання.
12.Навчайте своїх учнів трудитися. Не шукайте легкого шляху
в навчанні, але пам’ятайте, як важливо підтримати, підбадьорити, опинитися
поруч у важкій ситуації. Відчувайте, де необхідні ваше плече, ваші знання, ваш
досвід.
13.Якщо з-поміж двох балів думаєте, який обрати,— не
сумнівайтеся, поставте вищий! Повірте в дитину! Окриліть її та обнадійте!
14.Не приховуйте від дітей своїх добрих почуттів, але
пам’ятайте: ніколи не повинно бути особливого місця для «мазунчиків».
15.Намагайтеся в кожній дитині побачити призначене їй,
відкрийте її для неї самої та розвиньте у ній те приховане, про що вона й не
підозрює.
16.Пам’ятайте: дитині повинно бути цікаво на уроці. Тільки
за цих умов дитина стає уважною.
17.У спілкуванні з батьками своїх учнів пам’ятайте, що їх
діти — найдорожче для них у житті. Будьте розумними й тактовними. Знаходьте
потрібні слова. Намагайтеся не образити і не принизити їх гідності.
18.Не бійтеся вибачитися, якщо були неправі. Ваш авторитет
в очах учнів тільки підвищиться. Будьте терплячими також до їх помилок.
19.Живіть із дітьми повним життям. Радійте й засмучуйтеся
разом із ними. Захоплюйтеся і дивуйтеся. Жартуйте і наставляйте. Учіть бути
нетерплячими до брехні й насильства. Учіть справедливості, завзятості,
правдивості.
20.Будьте завжди витриманими, терплячими, урівноваженими.