Елементи впровадження
здоров'язбережувальних технологій на уроках біології
●
У 7 класі під час вивчення різноманітності та значення земноводних рекомендуємо
використовувати під час узагальнення знань вікторину - розминку, єдиною умовою
якої є виконання певних рухів, якщо учні погоджуються з відповіддю, така вправа
не тільки сприяє закріпленню знань, а й
руховій активності і профілактиці порушень постави.
1.Якщо
ви вважаєте, що тварини, які живуть і на суші, й у воді – це земноводні -
підніміть праву руку. (Так).
2.Якщо
тритон належить до ряду Безхвості, то доторкніться до своєї голови. (Ні).
3.Якщо
у жаби дихання відбувається через легені і шкіру, то витягніть руки перед
собою.(Так).
4.Якщо
личинка жаби називається пуголовок, то потягніться вгору.(Так).
5.Якщо
вважаєте, що на честь жаби за заслуги у наукових дослідженнях у Парижі
споруджено пам'ятник, то зробіть замок руками за спиною.(Так).
6.Якщо
саламандра відноситься до ряду Хвостаті земноводні, то нахиліть голову вправо і
вліво.(Так)
7.Якщо
серед тропічних жаб є отруйні для людини
представники, то підніміть вгору ліву руку.(Так).
8.Якщо
хамелеон не відноситься до Земноводних,
то доторкніться до правого вуха.(Так).
9.Якщо
у дорослої жаби є на тілі бічна лінія,то поверніться назад.(Ні).
10.Якщо
самці жаби повитухи виношують на собі
своє потомство, то поплескали в долоні.(Так).
●
На уроці в 6 класі за темою «Загальна характеристика грибів. Шапкові гриби»
можна використати для зняття
психоемоційного навантаження хвилинку релаксації, під час звучання спокійної
музики. Наприклад: Діти, закрийте очі й уявіть, що ми потрапили у ліс на зелену
і світлу галявину. Біля вас пролетів метелик. Сонечко зігріває вас теплими
промінчиками. Ви відчуваєте прилив сил та енергії, піднімаєте руки вгору,
тягнетесь до сонечка. А ще ви пригадали найщасливіший день у своєму житті. І
від цієї згадки ви відчули себе бадьорим і радісним.
● Вправа
«Пантоміма» можна використовувати на
уроках біології з різними віковими категоріями учнів 6 - 9кл. Учні
отримують завдання показати руками, тілом, обличчям різні терміни, під час яких
знімається психологічна і фізична напруга на уроці та покращується настрій.
Наприклад: у 6 класі по темі «Плоди» показати жестами плоди кавуна, соняшника,
горіху, груші, вишні, гороху, той учень що відгадав назву повинен назвати групу
до якої належать плоди. Соняшник - сухі плоди, а вишня - соковиті. У 7 класі по
темі «Різноманітність птахів» показати всім тілом і жестами рук птахів, таких
як пінгвіна, страуса, качку, дятла, горобця, хто відгадає,той вказує ряд до
якого належить птах. У 8 класі по темі «Емоції. Емоційні стани.» показати обличчя (очима, бровами, ротом)
різні емоції людини, а саме сум, радість, сором, жах, розпач, ненависть.