Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! Слава Україні! Героям Слава! Keep calm. Believe in the Armed Forces Ukraine. Together to victory! Glory to Ukraine! Glory to Heroes!

Словник

неділя, 12 червня 2016 р.

26 червня - Всесвітній день боротьби з наркоманією!
Чому підлітки починають вживати наркотики?
  В journal of the American Academy of Child&Adolescent Psychiatry група американських вчених опублікували результати своїх досліджень з даного питання. В ході експерименту вчені опитали 9956 підлітків віком від 13 до 18 років. І виявили, що підлітки, які переживали психофізіологічну травму у віці до 11 років на 36 % частіше за інших вживали різноманітні наркотики. "Домашнє насилля - головна причина, яка може підштовхнути підлітків до вживання наркотиків", - вважають автори дослідження. Також причиною вживання наркотиків може бути пережита автокатастрофа і тяжке захворювання. 
Відчував ти себе колись самотнім?
Чи втрачав ти колись надію та сенс свого життя?
Переживав ти хоч раз зраду?...
   Це деякі з багатьох причин, чому молоді люди починають вживати наркотики.
Наркотики! Хто вони!!!
• К А Н А Б І Н О Ї Д И - МАРІХУАНА, ГАШИШ, АНАША, КІФ, ГУАЗА, "ПЛАН" та інші наркотики, які виготовляють з коноплі.
- ураження головного мозку, порушення мислення, пам'яті, психічні розлади, рак горла та легень;
 - серцева аритмія, порушення координації;
 - зниження потенції.


• Г А Л Ю Ц И Н О Г Е Н И  - LSD, ФЕНЦИКЛІДИН (РСР), ЦИКЛОДОН, ТАРЕН та гриби роду Psilocybe, Amanita muscaria, а також рослини Banisteriopsis caapi , Tabernanthe iboga.
- повна руйнація психіки та головного мозку;
- напади паніки, страху, агресії;
- шизофренія та смерть, формування психологічної залежності.
• П С И Х О С Т И М У Л Я Т О Р И  - КОКАЇН, ЕФЕДРИН, ФЕНАМІН, ЕКСТАЗІ,  "ХТС", МЕТКАТІНОН.
- аритмія, зупинка серця, порушення роботи нирок;
- виразка шлунку, загибель клітин головного мозку;
- жахливі депресії з психоматичним суїцидальним синдромом.


• О П І А Т И  (ОПІОДІДИ) - ГЕРОЇН, МОРФІН, КОДЕЇН, МАКОВА СОЛОМКА, МЕТАДОН, ТРИМЕТИЛ - ФЕНТАНІЛ.  Їх отримують  із опійного маку.
- порушення роботи печінки ( цироз, рак ), а також серця, легень, головного мозку, сильне руйнування імунітету;
- поява гнійних ран, виразок, гангрени, виснаження організму, руйнування зубів, кісток, може привести до паралічу;
- дуже сильна фізична і психологічна залежність.


• А М Ф Е Т А М І Н И  - МЕТАМФЕТАМІН.
- різке придушення апетиту, підвищення тиску, сухість у роті, розширення зіниць, прискорений пульс;
- виснаження нервової системи і швидка психологічна залежність.


• Д Е П Р Е С А Н Т И (седативні, снодійні, транквілізатори)  - броміди, валеріана, алкоголь, барбітурати, радедорм, імован, донорміл, реланіум, фенозепам.
   Кожен наркотик містить у собі речовини, які впливають на мозкові центри. У перший раз людина може відчути сильну насолоду, але при цьому її нервова система частково втрачає свою початкову  чутливість. Після декількох перших доз, зазвичай 3 або 4, людині не буде вистачати початкової дози цих наркотиків, щоб  задовільнити потребу в початкових відчуттях. Людина починає приймати наркотики усе частіше і частіше, поступово потрапляючи у залежність. Приходить момент і людина пробує більш сильний наркотик, попадаючи в пастку. Першу, другу або, навіть, третю дозу можуть дати безкоштовно. Таким чином наркодилери шукають своїх нових клієнтів. Людина пробує, можливо відчує кайф. Пройде деякий час  і  відчує, що ніякої залежності у неї немає. Ніхто не хоче свідомо стати залежним від наркотиків, саме тому людина спочатку старається себе контролювати.  Через деякий час вона, можливо, потрапить на вечірку чи в компанію, де знову запропонують наркотик.  Якщо  продовжити приймати дозу, другу, то людина почне себе обманювати, що ще не залежна, що все під контролем. Усі починаючі наркозалежні стверджують, що можуть з цим покінчити,коли захочуть.
   Але це самообман, насправді приймають наркотик усе частіше і частіше, а через деякий час уже не можна повернутися назад. Людина приймає наркотик вже не тому, що їй "подобається", а тому, що без нього не може жити. Тіло вимагає нової дози. Болять м'язи, і всі думки зводяться тільки до одного запитання: де і за які гроші дістати наркотик?
   Ніхто не мріє у дитинстві стати наркоманом, сколоти собі вени, поки не згниють, померти від передозування...
   Мільйони хлопців та дівчат не думають про кінець, коли вперше пробують наркотики. Наркотики - це бар'єр для досягнення твоїх цілей та смерть усім твоїм здібностям. Повір, в світі не існує ні одного щасливого наркомана. Залежні від наркотиків мріють про те, щоб можна було знову відчувати себе нормально. І ніхто з тих, кому вдалося вирватися з лап наркотиків, не згадує своє минуле з любов'ю  чи ніжністю, ніхто не хоче повертатися у це пекельне коло.
   Як ти думаєш скільки відсотків залежних людей повертається знову до нормального життя? Шкода, але менше 1%!!!

Джерело: Alliance - international  Всеукраїнська Благодійна Організація A C E T!


Розвиток  здібностей учнів при вивченні біології

( власні  учнівські  кросворди )


1.Наука, що вивчає проблеми старіння. (Геронтологія)
2.Жіноча статева клітина. (Яйцеклітина)
3.Захворювання, викликане систематичним вживанням спиртного. (Алкого­лізм)
4.Пігмент     райдужної оболонки ока. (Меланін)
5.Вплив на людину на підсвідомому рівні. (Навіювання)
6.Органоїд еукаріотичних клітин, обмежений двомебранною пористою оболонкою і заповнений рідиною - каріоплазмою. (Ядро)
7.Індивідуальний розвиток організму з моменту утворення зиготи до природ­ної смерті. (Онтогенез)
8.Типова дія людини, що стала її потребою. (Звичка)
9.Сенсорна система, яка забезпечує сприйняття, передачу і обробку інфор­мації про певне явище внутрішнього чи зовнішнього середовища організму. (Аналізатор)
10.Людина, якій переливають кров. (Реципієнт)
11.Зорові горби проміжного мозку. (Таламус)
12.3ахисне гальмування ЦНС, направлене на відновлення її працездатності. (Сон)
13.Непарний хрящ, що прикриває зверху вхід у гортань, тим самим перешко­джає потраплянню їжі в гортань і дихальні шляхи. (Надгортанник)
14.Слухова кісточка. (Коваделко)
15.Процес    утворення жіночих гамет. (Овогенез)
16.Біологічний процес, який забезпечує сприйняття форми, розмірів, кольорів предметів, що оточують нас, орієнтування серед них. (Зір)
17.Головний           орган дотику людини. (Рука)
18.Процес походження і формування людини у процесі еволюції. (Антропо­генез)
19.Психофізіологічні властивості, необхідні для успішного виконання певної діяльності. (Здібності)
20.Поширення збудження або гальмування у корі великих півкуль. (Іррадіація)
21.М'язовий            орган, що бере участь у пережовуванні їжі, ковтанні, у артику­ляції різних звуків. (Язик)
22.Рух крові по судинах. (Кровообіг)
23.Творець учення про темперамент. (Гіппократ)
24.Адаптація організму до змін температури. (Терморегуляція)
25.Овальні парні статеві залози, що містяться поза черевною порожниною у шкірному мішку (мошонці). (Яєчка)
26.Один з найбільш вивчених медіаторів. (Ацетилхолін)
27.Структурна одиниця нирки. (Нефрон)
28.Процес сприйняття запахів речовин. (Нюх)
Склали учні 9 класу!

По горизонталі:    

1.Наука, що вивчає гриби;

2.Відомий український міколог XX ст.;

3.Захворювання злакових, яке спричинюють гриби - паразити класу Аско­міцети;

4.Клас до якого належать шапкові гриби;

5.Спора статевого розмноження у грибів, що утворюються у спеціальних сумках;

6.Безумовно їстівні гриби;

7.Захворювання, яке спричинюють гриби з групи Актиноміцети;

8.Гриб - паразит;

9.Умовно їстівні гриби;

10.Дріжджі, які існують лише в культурі;

11.Захворювання, що спричинюють вищі паразитичні гриби;

12.Шапковий гриб;

13.Захворювання, яке спричинюють гриби-паразити класу Базидіоміцети;

14.Захворювання картоплі, яке спричиняє гриб синхітріум.

По вертикалі:

1.Вегетативне тіло гриба;

2.Один з українських мікологів XX ст.;

3.Симбіоз грибів із коренями рослин;

4.Істівні гриби;

5.Тіло слизовиків;

6.Одна із сфер географічної оболонки, населена живими організмами;

7.Гриби-паразити, що спричинюють загибель дерев;

8.Найотруйніший гриб-бліда...;

9.Захворювання волосяного покриву голови, яке спричинює гриб ахоріон;

10Представник нижчих грибів;

11.Видозмінені гіфи, якими гриб - сапрофіт прикріплюється до субстраіу;

12.Одна із смертельних отрут грибів;
13. Гриб, що має цілющі властивості.

По горизонталі
По вертикалі
1. мікологія
1. міцелій
2. Зеров
2. Морочковський
3. ріжки
3. мікориза
4. базидіоміцети
4. лисички
5. аскоспори
5. плазмодій
6. опеньки
6. біосфера
7. актиномікоз
7. трутовики
8. чага
8. поганка
9. свинушки
9. парша
10. пивні
10. мукор
11. мікоз
11. ризоїди
12. маслюк
12. аманітин
13. іржа
13. пурхівка
14. рак


Склали учні 6 класу!
1.Наука про спадкову поведінку тварин. (Етологія)
2.Різновид тваринного інстинкту. (Агресія)
3.Сукупність видів тварин, що склалася історично і заселяє певну тери­торію. (Фауна)
4.Зоологічний аналог міфічної істоти Несі. (Плезіозавр)
5.Тип живлення, притаманний тваринам. (Гетеротрофний)
6.Органи дихання членистоногих. (Трахеї)
7.М'ясоїдні хижаки. (Зоофаги)
8.Давньокитайська мудрість! "Не шукай волосся на панцирі......................................."
(Черепахи)
Склала учениця 7 класу Яворська Ганна.


1.Наука про рослини. (Ботаніка)
2.Повітряна культура рослин. (Аеропоніка)
3.Вкорочений, видозмінений і обмежений у рості пагін, що несе оцвіти­ну, тичинки, маточку. (Квітка)
4.Процес перенесення пилку з пиляків на приймочку маточки. (Запилення)
5.Російський цитолог і ембріолог рослин, що відкрив подвійне запліднен­ня. (Навашин)
6.Бічна частина пагона. (Листок)
7.Одногніздий багатонасінний плід, розкривається двома лушпинами по черевному і спинному швах. (Біб)
8.Процес випаровування води рослинами. (Транспірація)
9.Багатошарова мертва тканина, що утворюється за рахунок вторин­ної меристеми. (Корок)
10.Зачаток пагона з конусом наростання. (Брунька)
11.Якісні   зміни, які послідовно відбуваються в кожній клітині та в орга­нізмі вцілому. (Розвиток)
Склав учень 6 класу Білецький Павло.