Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! Слава Україні! Героям Слава! Keep calm. Believe in the Armed Forces Ukraine. Together to victory! Glory to Ukraine! Glory to Heroes!

Словник

неділя, 2 грудня 2018 р.

6 вправ - тренінгів для вдалого проведення батьківських зборів!
   Цікаві та прості вправи, які допоможуть вам весело та з користю провести батьківські збори.
Давайте чесно, хтось із класних керівників у захваті від перспективи проводити батьківські збори? Чи, може, хтось чекає на них з великим нетерпінням? Мабуть, таких вчителів буде не так багато, а все тому, що у більшості випадків батьківські збори є нецікавими та нудними, присвяченими лише оцінкам, поведінці учнів тощо. Але збори можна зробити цікавими і корисними як для батьків, так і в перспективі – для ваших учнів. Зробити це можна за допомогою спеціальних тренінгів, спрямованих на покращення розуміння батьками власних дітей.
Вправа 1. Коло емоцій!
Мета: Налаштувати на роботу, підняти настрій, допомогти розслабитися.
Час: 5 хвилин.
Хід вправи: Батьки сідають у коло, а потім кожен по черзі (почати може класний керівник) за допомогою лише однієї міміки передає якусь емоцію, а всі по черзі намагаються її повторити. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свою емоцію.
Після того, як вправа завершиться, запитайте у батьків, чи легко було відтворити емоцію, яку їм передала інша людина, та що вони при цьому відчували. І які емоції передавати простіше та приємніше – позитивні чи негативні?
Вправа 2. Продовжи  речення!
Мета: Позитивно налаштувати учасників до теми зборів.
Час: 5-7 хвилин.
Хід вправи: Спочатку можна запитати, чи завжди батькам вдається без проблем знайти спільну мову зі своїми дітьми. Потім класний керівник задає тему, формулюючи речення, яке батьки мають продовжити. Наприклад: «Щоб краще розуміти свою дитину, я…» – і кожен з присутніх по черзі у кількох словах розповідає свій рецепт вдалого спілкування з дитиною.
→ Вправа 3. Дати оцінку!
Мета: Навчити правильно спілкуватися з дітьми, виявити помилки та недоліки, проаналізувати їх.
Час: 10 хвилин.
Хід вправи: Батьків треба об’єднати у декілька груп взалежності від кількості учасників зборів. Задається проблемна ситуація: наприклад, треба уявити, що дитина прийшла після занять у музичному гуртку та сказала, що більше не хоче туди ходити, а мріє навчитися малювати. Як реагувати? Кожна група отримує завдання:
1-ша група: Ви погоджуєтеся з рішенням дитини. Як саме ви виражатимете згоду, що ви говоритимете, яким тоном? Складіть список фраз та слів, якими користуватиметеся.
2-га група: Ви проти такого рішення. Як саме ви висловите свою незгоду, що ви говоритимете та у якому тоні? Складіть список фраз та слів, якими будете користуватися.
3-тя група: Ви впевнені, що такі ситуації варто вирішувати дипломатично, тому вирішуєте, що краще дати чітку оцінку діям дитини, так вона зрозуміє, що краще. Як саме ви дасте цю неупереджену оцінку, що ви говоритимете та у якому тоні? Складіть список фраз та слів, які використовуватимете.
  Кожна група має по черзі продемонструвати результати своєї роботи. Потім усі разом аналізують результати та визначають, як все ж таки краще спілкуватися.
→ Вправа 4. Мої відчуття!
Мета: Дати зрозуміти, що кожна людина, особливо діти, заслуговують на увагу до своїх досягнень та позитивну оцінку.
Час: 10 хвилин.
Хід вправи: Вправа сформована у вигляді короткого бліц - опитування. Класний керівник ставить питання та випадково або /кожного/, за бажанням обирає когось з батьків, хто буде давати відповідь. Питання можуть бути такими:
Чи подобається вам чути похвалу від інших?
Що саме відчуваєте, коли вас хвалять?
Чи хвалите ви самі себе? Як часто?
Як часто ви хвалите інших людей?
За що можна їх похвалити?
А як часто та за що ви хвалите свою дитину?
Як вона на це реагує?
 Після того, як усі відповіді будуть отримані, класний керівник може запитати в учасників, чи є у них досягнення (великі чи скромні – не має значення), або справи, якими можна пишатися, чи люди, яким вони допомогли. А потім в якості рефлексії попросіть батьків подумати над тим, щоб змінилося, якби їхні досягнення/справи/допомога не були б оцінені. Щоб вони відчували?
→ Вправа 5. Вішаємо ярлики!
Мета: Показати, наскільки шкідливим є навішування ярликів на дітей.
Час: 10-15 хвилин.
Хід вправи: Класний керівник об’єднує батьків у групи по-двоє або по-троє. Кожному з групи видають та прикріплюють бейджик з певним написом, наприклад: «Розмовляй зі мною так, ніби я не здатен щось розуміти», «Будь привітним», «Будь непривітним», «Кажи, що я нічого не вмію і ні на що не здатен», «Підбадьор мене» тощо. При цьому прикріпити бейджик треба так, щоб учасник не бачив, що саме на ньому написано, а отже, не знав, як з ним розмовлятимуть.
 А щоб вправа стала цікавішою, учасникам групи треба дати спільне завдання, наприклад, намалювати картину. При цьому під час роботи вони мають спілкуватися один з одним так, як написано на бейджиках. Коли картина буде намальована, класний керівник має запитати: «Чи подобається вам таке спілкування, коли до вас звертаються таким чином?»
→ Вправа 6. Хвалимо правильно!
Мета: Навчитися правильно висловлювати власні емоції та хвалити дітей.
Час: 15 хвилин.
Хід вправи: Хвалити дітей треба правильно, а навчитися цьому зовсім не складно. Саме для цього існує мистецтво якісної похвали. Така похвала складається з трьох частин:
Опис того, що ви бачите.
Опис того, що ви відчуваєте.
Узагальнення (має продемонструвати дитині її сильні сторони).
 Потім класний керівник знову об’єднує учасників у групи по двоє або троє осіб і озвучує проблемну ситуацію. Уявіть, що ваша дитина вперше сама зробила всі уроки/приготувала вечерю/склала іспити на відмінно. Похваліть її саме за цією схемою. А потім подумайте: чи складно це було зробити? А що ви при цьому відчуваєте?
 Такі прості на перший погляд вправи допоможуть батькам краще зрозуміти дітей, а як наслідок – покращити стосунки не тільки у родині, а й у класі. Спробуйте!               
Матеріали взято з сайту: https://naurok.com.ua