6 вправ - тренінгів для вдалого
проведення батьківських зборів!
Цікаві та прості вправи, які
допоможуть вам весело та з користю провести батьківські збори.
Давайте чесно, хтось із класних керівників у захваті від
перспективи проводити батьківські збори? Чи, може, хтось чекає на них з великим
нетерпінням? Мабуть, таких вчителів буде не так багато, а все тому, що у
більшості випадків батьківські збори є нецікавими та нудними, присвяченими лише
оцінкам, поведінці учнів тощо. Але збори можна зробити цікавими і корисними як
для батьків, так і в перспективі – для ваших учнів. Зробити це можна за
допомогою спеціальних тренінгів, спрямованих на покращення розуміння батьками
власних дітей.
→ Вправа 1. Коло емоцій!
Мета: Налаштувати на роботу, підняти настрій, допомогти розслабитися.
Час: 5 хвилин.
Хід вправи: Батьки сідають у коло, а потім кожен по черзі (почати
може класний керівник) за допомогою лише однієї міміки передає якусь емоцію, а
всі по черзі намагаються її повторити. Вправа закінчується, коли всі учасники
передадуть свою емоцію.
Після того, як вправа завершиться, запитайте у батьків,
чи легко було відтворити емоцію, яку їм передала інша людина, та що вони при
цьому відчували. І які емоції передавати простіше та приємніше – позитивні чи
негативні?
→ Вправа 2. Продовжи речення!
Мета: Позитивно налаштувати учасників до теми зборів.
Час: 5-7 хвилин.
Хід вправи: Спочатку можна запитати, чи завжди батькам вдається без
проблем знайти спільну мову зі своїми дітьми. Потім класний керівник задає
тему, формулюючи речення, яке батьки мають продовжити. Наприклад: «Щоб краще
розуміти свою дитину, я…» – і кожен з присутніх по черзі у кількох словах
розповідає свій рецепт вдалого спілкування з дитиною.
→ Вправа 3. Дати оцінку!
Мета: Навчити правильно спілкуватися з дітьми, виявити помилки
та недоліки, проаналізувати їх.
Час: 10 хвилин.
Хід вправи: Батьків треба об’єднати у декілька груп взалежності від
кількості учасників зборів. Задається проблемна ситуація: наприклад, треба
уявити, що дитина прийшла після занять у музичному гуртку та сказала, що більше
не хоче туди ходити, а мріє навчитися малювати. Як реагувати? Кожна група
отримує завдання:
1-ша група: Ви погоджуєтеся з рішенням дитини. Як саме ви
виражатимете згоду, що ви говоритимете, яким тоном? Складіть список фраз та
слів, якими користуватиметеся.
2-га група: Ви проти такого рішення. Як саме ви висловите свою
незгоду, що ви говоритимете та у якому тоні? Складіть список фраз та слів,
якими будете користуватися.
3-тя група: Ви впевнені, що такі ситуації варто вирішувати
дипломатично, тому вирішуєте, що краще дати чітку оцінку діям дитини, так вона
зрозуміє, що краще. Як саме ви дасте цю неупереджену оцінку, що ви говоритимете
та у якому тоні? Складіть список фраз та слів, які використовуватимете.
Кожна група має
по черзі продемонструвати результати своєї роботи. Потім усі разом аналізують
результати та визначають, як все ж таки краще спілкуватися.
→ Вправа 4. Мої відчуття!
Мета: Дати зрозуміти, що кожна людина, особливо діти,
заслуговують на увагу до своїх досягнень та позитивну оцінку.
Час: 10 хвилин.
Хід вправи: Вправа сформована у вигляді короткого бліц - опитування.
Класний керівник ставить питання та випадково або /кожного/, за бажанням обирає когось з
батьків, хто буде давати відповідь. Питання можуть бути такими:
☼ Чи подобається вам чути похвалу від інших?
☼ Що саме відчуваєте, коли вас хвалять?
☼ Чи хвалите ви самі себе? Як часто?
☼ Як часто ви хвалите інших людей?
☼ За що можна їх похвалити?
☼ А як часто та за що ви хвалите свою дитину?
☼ Як вона на це реагує?
Після того, як усі
відповіді будуть отримані, класний керівник може запитати в учасників, чи є у
них досягнення (великі чи скромні – не має значення), або справи, якими можна
пишатися, чи люди, яким вони допомогли. А потім в якості рефлексії попросіть
батьків подумати над тим, щоб змінилося, якби їхні досягнення/справи/допомога
не були б оцінені. Щоб вони відчували?
→ Вправа 5. Вішаємо ярлики!
Мета: Показати, наскільки шкідливим є навішування ярликів на
дітей.
Час: 10-15 хвилин.
Хід вправи: Класний керівник об’єднує батьків у групи по-двоє або по-троє.
Кожному з групи видають та прикріплюють бейджик з певним написом, наприклад:
«Розмовляй зі мною так, ніби я не здатен щось розуміти», «Будь привітним»,
«Будь непривітним», «Кажи, що я нічого не вмію і ні на що не здатен», «Підбадьор
мене» тощо. При цьому прикріпити бейджик треба так, щоб учасник не бачив, що
саме на ньому написано, а отже, не знав, як з ним розмовлятимуть.
А щоб вправа стала
цікавішою, учасникам групи треба дати спільне завдання, наприклад, намалювати
картину. При цьому під час роботи вони мають спілкуватися один з одним так, як
написано на бейджиках. Коли картина буде намальована, класний керівник має
запитати: «Чи подобається вам таке спілкування, коли до вас звертаються таким
чином?»
→ Вправа 6. Хвалимо правильно!
Мета: Навчитися правильно висловлювати власні емоції та
хвалити дітей.
Час: 15 хвилин.
Хід вправи: Хвалити дітей треба правильно, а навчитися цьому зовсім
не складно. Саме для цього існує мистецтво якісної похвали. Така похвала
складається з трьох частин:
• Опис того, що ви
бачите.
• Опис того, що ви
відчуваєте.
•Узагальнення (має
продемонструвати дитині її сильні сторони).
Потім класний
керівник знову об’єднує учасників у групи по двоє або троє осіб і озвучує
проблемну ситуацію. Уявіть, що ваша дитина вперше сама зробила всі
уроки/приготувала вечерю/склала іспити на відмінно. Похваліть її саме за цією
схемою. А потім подумайте: чи складно це було зробити? А що ви при цьому
відчуваєте?
Такі прості на
перший погляд вправи допоможуть батькам краще зрозуміти дітей, а як наслідок –
покращити стосунки не тільки у родині, а й у класі. Спробуйте!
Матеріали взято з сайту:
https://naurok.com.ua