Тренуй і розвивай пам`ять!
1.Прагніть зацікавити себе предметом, який вивчаєте, і зрозуміти, наскільки потрібні ці знання;
2.Зосереджуйте увагу на вивченому;
3.Осмислюйте навчальний матеріал, який вивчаєте;
4.Розподіляйте навчальний матеріал на окремі смислові блоки,
наприклад вивчайте вірші строфами;
5.Установлюйте логічну послідовність у запам`ятовуванні. У цьому вам
допоможе активна робота над матеріалом ( складання плану, конспекту, схем, що
дають змогу відтворити послідовність викладу і змістові зв’язки ). Це набагато
ефективніше, ніж багаторазове перечитування тексту;
6.Надавайте емоційного забарвлення тому, що потрібно запам`ятати;
7.Зосереджуйте увагу на предметі, який вивчаєте, уникайте сторонніх
подразників;
8.Будуйте процес запам`ятовування на асоціаціях, тобто подібних відомостях. Наприклад, номер коду камери
схову збігається з роком народження вашого найкращого друга. Прізвище може
асоціюватися з певним видом діяльності – Слюсаренко, з ім`ям - Василенко тощо;
9.Повторюйте вивчене. Це пов`язано з тим, що для запам`ятовування потрібен
час для переходу інформації з короткочасної в довготривалу пам'ять. Таке
двоступеневе запам’ятовування має
біологічний сенс. Воно дає змогу відокремити життєво важливу інформацію від
випадкової. Однак корисне не будь – яке повторення, а осмислене. Доцільним під
час повторення матеріалу є його використання для розв’язування певних
практичних завдань. Непотрібно намагатися швидко запам’ятовувати, оскільки те,
що швидко запам’ятовується, швидко й забувається.
Джерело: Біологія. Уроки. 8 клас / Катерина Шуліка; упорядкування С. Агапшук. – Київ: «Вид.
дім «Перше вересня», 2016. – 248 с. – (Бібліотека «Шкільного світу» ).